Vampire: The Masquerade – Recenzie Swansong: mister, intrigă și rătăcire

Începând cu anii ’90, filmele m-au învățat că vampirii își petrec tot timpul mâncând și făcând sex cu oameni (deseori în același timp). Vampire: The Masquerade – Swansong m-a învățat că de fapt își petrec cea mai mare parte a timpului uitându-se la lucruri, uneori oprindu-se pentru a avea conversații tensionate sau pentru a ridica carduri. Există mese ocazionale.

Probabil că acest lucru se datorează faptului că cei trei vampiri pe care îi joci ca în Swansong nu sunt tocmai pe timpul lor de nefuncționare. Amplasat în Boston în 2019, începi într-o jumătate de carcasă, după ce un atac violent brusc la o petrecere a lăsat curtea de vampiri din Boston zguduită. Prințul, un cosplayer al Annie Lennox pe nume Hazel Iverson, a chemat trei dintre cei mai de încredere locotenenți ai săi pentru a verifica mai întâi consecințele imediate, apoi a investiga consecințele mai ample și a ataca whodunnit. Deoarece dezvoltatorii Big Bad Wolf sunt oamenii din spatele Consiliului, rolul pe care îl asumați nu este cel de erou de acțiune, ci diferite nuanțe de spion și/sau detectiv. Cu toate acestea, niciunul nu vă lasă mult timp să leneviți despre a fi sexy.

Cele trei personaje ale tale sunt proprietarul unui club de noapte extrem de cool, Emem Louis, ghicitoarea amnezică reticentă Leysha și vampirul vampir prin excelență Galeb Bazory. Sunt foarte diferite, dar toate interesante și foarte bine jucate, ceea ce ai nevoie într-un joc ca acesta. Pe scurt, preferatul meu este Galeb, pentru că este foarte serios și obosit și această combinație în special este foarte amuzantă. Fiecare are un nivel diferit de jucat în fiecare etapă a poveștii și le puteți aborda în orice ordine doriți, deoarece toate se întâmplă aproximativ în același timp. La început, nivelurile sunt mici și conținute, ceea ce îți oferă posibilitatea de a controla totul; Primul loc pe care îl explorezi este Hazel’s Court, care are câteva zone cu două dormitoare la care să te uiți. Apoi treci la apartamente întregi în care au avut loc crime, înainte de a trece la baze secrete uriașe cu mai multe zone.

Pentru banii mei, Swansong este cel mai bine în stadiul de mijloc, unde nivelurile sunt medii, dar dense. La nivelurile mai mari, alergi mult în sus și în jos între zone și ajunge să devină o corvoadă. Dar etapele puțin mai mici par încă o provocare, deși nu treci niciodată mult fără să găsești ceva. Primul nivel suculent adecvat al lui Leysha este foarte distractiv, în timp ce încerci să creezi un schimb de focuri uriaș și să identifici corpurile vampirilor, totul în timp ce încerci să-ți controlezi foamea din cauza sângelui peste tot.

Aici am folosit Auspex pentru a urmări câteva lucruri diferite simultan, așa că este o scenă a crimei foarte drăguță.

Oamenii care mănâncă la Swansong sunt pur utilitariști. Folosindu-și abilitățile supranaturale profită de foamea lui, iar dacă îi este prea foame, s-ar putea să se lase dus de unul. Pentru a vă umple contorul de foame, puteți mânca anumiți oameni în încăperi mici sigure pe care le găsiți (un om per cameră, un alt motiv care merită explorat). Puterile sunt variate. Abilitatea unică a lui Emem este graba, o putere rapidă care vă permite să traversați anumite spații sau să mergeți super rapid. Emem poate, de asemenea, să devină invizibil sau să copieze uniforme, chiar să pretindă că este o persoană reală, dacă îl ridici suficient de nivel. Galeb poate face o versiune de vampir a unui truc Jedi și poate spune doar „Este absolut normal să fiu aici, dw”. Cel mai interesant este Auspex, care vă permite să vedeți amprente supranaturale lăsate într-o cameră, să risipiți deghizări care ascund secrete sau chiar să vedeți evenimente sau sentimente asociate cu un obiect.

Există, de asemenea, abilități non-supranaturale, care pot costa ceea ce am crezut ca fiind „Talky Squares”, cealaltă bară de abilități. Aceasta acoperă lucruri precum convingerea oamenilor, intimidarea, hacking-ul sau capacitatea de a deduce lucruri din ceea ce găsiți sau auziți la un nivel și vă puteți concentra abilitățile cu un cost de mai multe Talky Boxes dacă doriți cu adevărat să treceți printr-o interacțiune. La fel ca în The Council, ciocnirile NPC sunt versiunea de luptă a lui Swansong: bătălii de dialog în care trebuie să câștigi un anumit număr de interacțiuni pentru a obține rezultatul de care ai nevoie. Acestea sunt cu adevărat distractive. Are un calcul interesant, iar ceva cu adevărat mișto este că poți trece prin Showdowns fără a folosi abilități dacă alegi opțiunile de dialog potrivite, deși este mult mai dificil să faci asta.

Emem se luptă cu un magician

În general, mi-aș fi dorit să fi fost puțin mai îndrăzneț când îmi folosesc abilitățile, pentru că niciodată nu mi-am făcut prea multă foame sau nu am rămas fără Talky Squares. Cea mai mare problemă cu care am întâmpinat este că am încercat să fac toate tranzacțiile când am urcat la nivel, iar acest lucru pur și simplu nu funcționează. Pe măsură ce progresezi în joc, pragurile pentru a putea folosi abilitățile devin mult mai mari și, deși este frustrant să ratezi anumite lucruri pentru că nu ai puncte de educație, este mai bine să te îmbunătățești pe termen lung. . Jocul nu este foarte îngăduitor aici, iar Emem a suferit pentru că am urcat la nivel, adică nu am primit prea mult XP pentru a urca la nivel pentru runda următoare și, astfel, am căzut într-o buclă biff.

tăiat în sesiune
Toți cei trei vampiri sunt loiali Regelui, chiar dacă el minte în mod clar pe toată lumea. Hazel este un politician atât de malefic în caricatură încât ar putea la fel de bine să fie parlamentară pentru North East Somerset. Dar mi-a plăcut să fiu în instanță pentru că erau multe intrigi cu toți ceilalți oameni de acolo: tatăl/fostul lui Emem, copilul lui Galeb, hackerii ciudați din subsol… O grămadă de spioni și mincinoși în același timp… Bun. material .

Nu am găsit nicio utilitate pentru abilitățile tehnice, deoarece sunt dispus să mă uit la un indiciu timp de 20 de minute pentru a afla răspunsul. S-ar putea să nu fii, dar am apreciat că este posibil să faci asta. Swansong este unul dintre acele jocuri în care aveai nevoie de un caiet la îndemână pentru a putea mâzgăli forme și coduri, iar mi-a plăcut cât de deschise erau unele dintre indicii. L-am scos pe Emem din depresia lui uitându-mă îndelung la niște postere. Am spart un computer din cauza unui post-it care spunea că parola este stupidă și ușoară. Uneori, Swansong se limitează la a fi prea opac și vei rata ținte pe care nici nu știai că le ai. Cu toate acestea, în general, este foarte satisfăcător să depui efort. Swansong relegă, de asemenea, cea mai mare parte a expunerii sale la intrări de codex, ceea ce înseamnă că dialogul în joc este mult mai fluid și se poate concentra pe intrigi și „Nu ai încredere în nimeni!” conversațiile. Tonul în ansamblu este mai degrabă o dramă cu vampiri decât lucruri serioase și funcționează.

Acestea fiind spuse, a durat mult mai mult decât mă așteptam, nu doar pentru că îmi era frică să nu ratez lucruri, ci pentru că jocul este puțin lent pe alocuri. Este unul dintre acele jocuri în care alegerile tale se adună, deși poți vedea șinele de tren uneori, mai ales dacă faci cu adevărat o mare greșeală, așa că nu există salvare rapidă. Totul este bine până când ajungi destul de departe într-un nivel doar pentru a realiza că nu mai poți alerga, ceea ce la acel nivel anume înseamnă că pierzi mult conținut. La un nivel cu Galeb, camera mea era blocată pe loc, așa că nu puteam privi în sus, așa că nu puteam declanșa următoarea etapă a nivelului interacționând cu un ecran gigant. Și într-un joc fără puncte de control, pierzi mult timp când trebuie să repornești o întreagă secțiune.

Există, de asemenea, un jak care nu rup jocul la unele dintre mișcările personajului: uneori, un NPC poate aluneca pe pământ în loc să meargă, sau buzele lor se desincronizează ca și cum ai fi vizionat un dub. Este de iertare, chiar dacă un pic enervant și, din fericire, cele trei personaje principale nu au această problemă. O văd pe fiica lui Leysha, Halsey, în vârstă de opt ani, ca fiind o problemă completă cu jocul ea însăși, dar kilometrajul ei poate varia în funcție de copiii vampiri șchiopăt. Și Leysha – un Malkavian, “oh, când au fost scrise aceste reguli?” Clanul VtM a cărui trăsătură specială este boala mintală – are unele dintre cele mai amuzante puteri, niveluri și scene, precum și leagăne și sensuri giratorii.

În general, Swansong este puțin mai liber și mai dezordonat decât mă așteptam, dar cu câteva șuruburi strânse, bătăile de cap ar fi mult mai puțin iritante, iar jocul mult mai distractiv. Este aproape foarte bun asa cum este. Am avut, cred, o cursă medie, în care am putut să mă bucur de prostiile și detaliile interesante și nu am avut prea multe eșecuri tragice. Vreau să-l joc din nou și să încerc diferite opțiuni, sau să iau decizii mai bune, dar… sunt în mijlocul unei noi emisiuni TV. Și mai este cartea aia pe care am citit-o, știi? Și trebuie să mă spăl. M-am atașat de cei trei vampiri ai mei, dar nu acea atașat.